O czym pamiętać przy wykonywaniu reklamy na samochód

O czym pamiętać przy wykonywaniu reklamy na samochód

Podczas każdego spaceru jesteśmy mijani przez wiele samochodów – zazwyczaj nie zwracamy na nie uwagi, chyba że w oczy rzuci nam się pojazd, na którego karoserii widnieje efektywna reklama. Chwytliwe hasło reklamowe sprawi, że dana firma zostanie zapamiętana przed przychodniów, którzy – być może, gdy będą tego potrzebowali, skorzystają z naszych usług.

Oklejanie samochodów w celach reklamowych

oklejanie samochodówJeżeli zależy nam więc na takim sposobie reklamowania się, wybierzmy doświadczoną firmę, której główną specjalnością jest oklejanie samochodów w korzystnej cenie folią. Pierwszym krokiem jest oczywiście wykonanie projektu reklamy na samochód. Choć nie jest to proces skomplikowany, należy pamiętać, że posiadamy ograniczenia, jeśli chodzi o komponowanie elementów graficznych oraz tekstów. Wszelkie wystające części samochodu – klamki, gumowe uszczelki przyokienne, listwy boczne, zderzaki – stanowią elementy, które ograniczają dowolność komponowania reklamy. Warto pamiętać, że istotną kwestią przed oklejeniem folią, jest też stan karoserii – niewłaściwie położony lakier czy zardzewiała powierzchnia nie może zostać pokryta folią z prostej przyczyny – folia nie będzie do takiego podłoża dobrze przylegała i samoistnie, po pewnym czasie, odpadnie.

oklejanie samochodówFirmy specjalizujące się w reklamie samochodowej zwracają uwagę na to, że powierzchnia powinna być gładka i dokładnie oczyszczona ze wszelkich zabrudzeń – tylko w ten sposób możemy liczyć na to, że efekt będzie zgodny z naszymi oczekiwaniami. Jeśli chodzi o sam projekt graficzny, najlepiej wykonać go na zdjęciu danego auta. Należy jednak wziąć pod uwagę, że zdjęcie czy rysunek mogą być zniekształcone przez perspektywę i okaże się, że po przeskalowaniu, wymiary auta nie zgadzają się z rzeczywistością. Najlepiej więc wykonanie projektu powierzyć doświadczonej osobie, która uwzględni wszystkie wymienione kwestie. Decydując się na reklamę, warto uwzględnić także to, że zazwyczaj grafika nie powstaje na jednym kawałku folii – dopiero na samochodzie fragmenty folii są łączone w całość. Przed drukiem reklamy trzeba więc pamiętać o tym, aby pozostawić miejsca, w których grafiki będą się łączyły – najlepiej, jeśli na samochodzie łączenia znajdą się na przykład w szczelinie drzwiowej.

Konieczne jest także zostawienie zapasu folii na tak zwany spad – zazwyczaj wynosi on około 10 cm. Jeżeli zależy nam na estetycznej reklamie, wybierzmy do wykonania tego zadania profesjonalistów – osoby posiadające wyćwiczony zmysł estetyczny, z pewnością pomogą nam też w wyborze jak najlepszej kolorystyki projektu, która nie będzie źle wyglądała w połączeniu z naszą karoserią.